Sentens

Carpe diem!

laupäev, 10. november 2018

Mardisandid

Mardilaupäeva õhtul kuulsime laulu ja vitsaga krobistamist ukse taga.

Laske marti sisse tulla marti, marti.
Mardi küüned külmetavad marti, marti,
Mardi varbad valutavad marti, marti.
Mardi nina külmetab marti, marti...


Tulidki mardid kepseldes sisse. Kõige ees väärikas Mardiisa, seejärel vallatu mardikass, uhke Mardiema.

Mardid 2018

Laulu ajal moodustasid ilusa kaare ümber pererahva. Seemneviskamise laulu ajal peaks Mardiisa  küll seemneid viskama, siiski imiteeriti viskamist ja sooviti seemneõnne ja viljaõnne. Kui maa oli õnne täis külvatud, siis Mardiisa käskis Mardiemal uurida, kas pererahval oskust ja mõistust jätkub. Algas mõistatuste küsimine. Mardiema veeris hoolikalt paberilt küsimusi ja pererahvas püüdis aru saada, mida küsiti. Vahepeal viskas Mardiisa ka mõne lipi-lapilise ilma nõela pistmata küsimuse õhku. Pererahvas püüdis arukas välja paista ja pakkus iga küsimuse peale mitut vastust. Seejärel lõpetas Mardiisa küsitluse ja tehti üks tants ja lauldi koos pererahvaga.
No ja siis pidi tulema see koht.

Peremees, peremehekene,
Perenaine naisukene.
Katsu minna kamberisse,
Kepsi minna kelderisse....

Meie peremees, kel on pikaajaline martide kostitamise kogemus jõudis enne martide laulu juba keldrisse joosta ja ilusaid õunu valimas käia. Mina tõin saia asemel komme. Mardid tänasid igasse suunda kummardades pererahvast ja soovisid veelkord viljaõnne, Kuna meie majas mehelemineku eas tüdrukuid ei ole, siis kuus kolme kosilast ei soovitud, sooviti pereõnne. Tänasime meiegi marte heade soovide eest. Siis lahkuti hanereas jalalt jalale tammudes, ees Mardiisa mardiandidega, kelmikas kiisu, viimasena tähtsate paberitega Mardiema. Laupäev on mardipäev.
No küll on vahva kui Mardipere häid soove jagab!


Palju õnne, Ene!

Leelo Tungal - Kättemaks

Kui ma ükskord olen kuuekümne viiene
siis saab mu vanem õde seitsekümmend kaks.
On ju titadelegi vist vesiselge see,
et siis käib temast üle minu jaks.
Annan näpulaksu, kui ta hakkab imema 
oma pöialt. 
Ütlen “Sööd mul hinge seest!”
kui mul külalised on, õe ajan minema.
Möirgan naerda kui tal hammas tuleb eest.
Oma ratast talle ilmaski ei anna ma 
ega näita loomamargialbumit.
Lähen kinno suure ilusa sõbrannaga
Öelgu veel, et kasi omatuppa,titt!

1 kommentaar: