Erk taevas ja vaikne tuuleõhk võtavad meid Saaremaal vastu. Vihmapilved on jalust ära saadetud. Ankurdasime end Saaremaa Mamma juurde öömajale. Suur Vend kutsus meid luksusliku kaatri merre laskmist vaatama. Jõudsime koos minu Kooliõe ja Seenevana Koolivennaga Roomassaare sadamasse varakult kohale. Nendel olid lapselapsed saatjaks kaasa võetud. Kokkusaades oli rõõm nii suur, et naer ei tahtnud näkku ära mahtuda. Elu on aegsasti edasi läinud, lapsed suureks kasvanud ja pead halliks läinud.
Oodates jõudsime kohvikus käia ja sadamas ringi vaadata. Briti Kuningliku Mereväe õppelaevad (Her Majesty’s Ship) Dasher ja Express olid enne meid Roomassaare sadamasse jõudnud. Mõlemal laeval oli viis mereväelast ning kümmekond kadetti. Kadetid olid nii noored ja nägid välja nagu meie skaudid vormirõivastes. Koolikaaslased käisid laevas lähemal tutvumisringil.
Oodates jõudsime kohvikus käia ja sadamas ringi vaadata. Briti Kuningliku Mereväe õppelaevad (Her Majesty’s Ship) Dasher ja Express olid enne meid Roomassaare sadamasse jõudnud. Mõlemal laeval oli viis mereväelast ning kümmekond kadetti. Kadetid olid nii noored ja nägid välja nagu meie skaudid vormirõivastes. Koolikaaslased käisid laevas lähemal tutvumisringil.
HMS Dasher ja HMS Express
Uhke kaatri Delta 88 on ehitanud Luksusjaht AS, mis asub Kuressaares Roomassaare sadama lähistel. On ikka vahedat mõistust jagunud, et tehas merele ja sadamale nii lähedale on ehitatud. Peagi paistab tootmisõuest väljuv laev.
Kaater väljub tehase hoonest
Sadamale lähenemine
Kaater otsapidi vees, traktor hoiab treilerit, kraana hoiab traktorit vette libisemast
Saarlastel ei toimu ükski asi ilma ,,kalamehe jututa’’ . Laev oli juba üsna kai lähedal kui selgus, et kraanajuht oli koos kraanaga kadunud. Hiljem selgus, et kraanajuht oli oodanud Nasva sadamas .....valget laeva. Kohalik õpetas tagantjärgi: ,,Ronind siis kraanakabiini, käsi pitkas päikse varjuks ja vaadand üle lahve vee, et Roomassares saab ka ootata valget laeva’’. Ega sellega asi lõppend. Kui laev vette sai, siis ei saanud enam kraana paigast, pidurid jäid peale ning meist ta sinna kinninaelutatuna jäigi.
Delta 88 on juba kolmas selline Luksusjahis valmistatud kaater. See sõidab sügisel üle Atlandi (suure laeva kõhus) Ameerikasse, Floridasse. Mudel Delta 88 sai eelmisel aastal ülemaailmse tunnustuse osaliseks Motorboat Of The Year 2015 Custom Yacht (superjahid) kategoorias. See on süsinikkerega kaater maailmas, mille valmistavad algusest lõpuni usinad saare mehed-naised, Suur Vend nende seas. Sellise luksusjahi ehitamiseks koos sisustusega kulub pea terve aasta. Seepärast on laeva vette laskmine võrreldav kooliaasta lõpueksamitega. Siin on kaatrit tutvustav video.
Lõpuks kontrolliti kõik seadmed ning seadistused üle, et uhke ja vastupidava laeva metallid ei roostetaks, mööbel ei koitaks ning kõik oleks korras ja kindel.
Kaater vees
Ülevalt poolt kontrollisid kaatri vettte laskmist krääksuvad kajakad, droonide lennutamise pealt ikka kokkuhoid.
Kaatrile vaade ahtri poolt
Kui raha ei taha rahakotti ära mahtuda, siis võiks sellise uhke kaatri pardal ühe tiiru isegi teha.
Aga elus on sada korda rohkem värve kui kõige uhkema kaatri peal. Selline tore päev oli, mis lõppes õhtul Suure Venna perega kohalikus pubis. Nagu saarlased ütlevad:,, Kena keik!’’
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar