Sentens

Carpe diem!

teisipäev, 15. november 2022

Isadepäeva reis

Elus juhtub ikka nii, et kui pole vanemaid, siis mõtled sellele, miks ja kuidas nad üht või teist asja tegid. Aga küsimused on hiljaks jäänud, pole enam kelleltki küsida. Pärast isa surma sain aru, et see ongi tõsi ,,inimene on elav seni, kuni me teda mäletame’’. Vanematest mälestuste hoidmisel on praktiline väärtus, nad ei lase meil unustada. Nad hoiavad oma kaitsvat kätt meie kohal. Novembris on ema esimene surma-aastapäev ja isa 98. sünniaastapäev.

Eelmisel nädalavahetusel sõitsime poja perega Saaremaale. Aastane pojapoeg pidas selle pika reisi vapralt vastu, ema lohutav paitus oli kohe võtta kui pikk istumine tüütuks muutus.  Parvlaeva ,,Tõllu’’ laevaaknast paistis teise praami ,,Pireti’’ möödasõit.

,,Piret’’ sõitis mööda

Tuult püüdmas

Suur Vend võttis meid vastu tärniklassifikatsiooniga hotellile kohaselt, teisel korrusel eraldi sviit noorperele koos privaatse vannitoaga, meid majutati alumisele korrusele söögitoa lähedale.

Hommikulauas ootas rikkalik hommikusöök, alates pudrust, lõpetades inglise hommikusöögi valikuga. Õhtusöögijärgselt istusime venna perega  ja meie viieliikmelise reisiseltskonnaga pereringis ja arutasime maailmaasjade üle. Peretütre käest uurisime, kuidas ja mida põnevat õpetatakse Tehnika Ülikoolis ehitiste projekteerimise ja ehitusjuhtimise erialal. Ilmataadiga olid saarlased super lepingu teinud:  sooja 15°C, päikeseline ilm, selge taevas, mahe tuul.
 Kurb uudis Kuressaares oli ühe kooliõe 14-aastase pojatütre õnnetu surm autolt saadud löögi tõttu. Avaldasime Aime perele kaastunnet. Samuti saarlase Ott Tänaku  teema käis  läbi, see, et rasketel aegadel jääb Ott abikaasale toeks.
Vend oli põhjaliku kuuri ehituse ette võtnud. Perepoeg Marc oli laguneva kuuri maha võtmisel abiks ja aitas eemaldada kuuris olevat kola, saagis sobivad lauad kütteks.

Kuur, mis on ehitatud  1970- ndatel, sai  eelmise sajandi tränist tühjaks  veetud ja  maha lammutatud.

Tuttuus kõrvalhoone tõstukuksega

Nasva mehed Ott Laid ja Andre Pildre hakkasid Saaremaal tootma ja paigaldama tõstukuksi.  Uksi tehakse nii eraisikutele kui firmadele. Lisaks uste paigaldamiseke pakuvad mehed Saaremaal ka uste hooldust.

Töölaud, kapid-riiulid ootavad veel paigaldust

Laes on elektritali raskuste tõstmiseks jahimehele 😊

Laupäeval sõitsime maale Seenevana Pikale vennale külla. Lahke pererahvas võttis meid vastu maitsva lõunasöögiga.
Poisid, laske üks lugu veel...

Nagu ikka sai läbi räägitud oma pere asjad. Isadepäeva rõõmustav uudis oli see, vanim perepoeg Ets nagu me teda kutsume, sai paar nädalat tagasi väikse tütre isaks. Õnnitlused noorele perele!

Keskmine perepoeg teenib vahipataljonis ja käib Eesti Vabariigi presidenti valvamas.

EV President Alar Karis ja Kreeka peaminister Kyriakos Mitsotakise kohtumine on hästi turvatud Saaremaa noormehe poolt.

Pesamuna Uku oli sõbra pool külas ja teda me ei näinudki. Uku käib jalgpallitrennis ja on üpris osav oma vanuse kohta. Lööb väravaid ja on igati rahul trennivalikuga.
Peretütar on praegu Tais seljakotirändur.
Isadepäeva eel käisime vanemate kalmul ja süütasime küünlad. Meie vanemad puhkavad Saaremaal. Seega saame kalmudel harva käia, vendade pered on need, kes surnuaias hauaplatsid korras hoiavad.

Isade ja poegade suhetest räägitakse vähe. Peres, kus on isa, saab poeg näha, millega mehed tegelevad. Seda saab näha kõige turvalisemas õhkkonnas koos isa või vanaisaga. Meie peredes on isad ehitustöödega ja põllumajandusega tegelenud. Minagi sain esimesed ehituskogemused aiamaja ehitamisel abiks olles.
Vend ehitas aiamaja kõrvale oma perele uue ilusa maja.

Mehe vend on oma isa maja renoveerinud ja perele nägusa kodu ehitanud.

Minu mees on Kadrinas perele maja ehitanud, poeg maja värvinud ja siseviimistlusega tegelenud.

Isalt pojale edasi antud oskused. Selliste tööde käigus õpitakse koostööd, tekib side erinevate põlvkondade vahel. Autorehvide vahetamise kogemus on pere kõigil noormeestel. Kui mingi asi vajas parandamist, siis isa ikka nuputas välja kuidas seda parandada. Minu mees samuti nuputab, katsetab, asendab ja ei lase end heidutada sellest kui päris õigeid vahendeid käepärast pole. Mehe vanemad olid ehtsad talupidajad loomade, lindude, põllumaa, heinamaa ja metsaga.  Seenevana saab  samuti kõikide töödega hakkama, nüüd seab tervis oma piirid. Meie pojad annavad oma poegadele edasi need oskused ja teadmised, mida nemad väärtustavad ja vajalikuks peavad. Isad on meie elus olulised!