Sentens

Carpe diem!

neljapäev, 15. juuli 2021

Käisime saarel

Saaremaale sõit sattus kuumale ajale. Kuumus võib olla kurnav täiesti tervele inimesele. Kõrge temperatuur, niiskus, tugev päikesekiirgus võivad põhjustada ülekuumenemist.  Sellise leitsakuga oli päris kunsttükk sirgelt püsti seista ja selget juttu vesta. Poeg sõitis Tartust oma kaasaga meie juurde Kadrinasse. Pakkisime oma pagasi kokku, tegime  haledat nägu ja sõit saare poole võis alata. Tagapingil istumisega tuletasime meelde, kuidas meie lapsed pikal teel ära väsisid ja nääklema kippusid. 😄Seenevanal läksid keelepaelad valla ja püüdis raadiost üle rääkida. Jagelesime ühe veepudeli pärast, oma istme piiri pärast, aknast välja vaatamise pärast, värske õhu pärast. Poeg oli kannatlik!  Kui kohale jõudsime, siis mehed kommenteerisid, et pikk sõit ja praami ootamine väsitasid nii ära nagu oleks jala Kadrinast kohale tulnud.

Praamile saime graafikuväliselt sõitva Regula peale.

Parvlaev Piret

Tõll ja Piret kihutasid üks ühele, teine teisele poole meist mööda.

Vend võttis meid lahkelt vastu ja valmistas õhtusööki.

Sõime grillsuitsutatud lõhet plangul. Kala oli nii maitsev, et  lutsisime näpud ka puhtaks.

Värske kartuliga, oma aia kurgi-tomati salatiga sõime kõhud punni. Maiustasime jäätisega, lisandiks värsked maasikad. Jahutav jook oli meelepärane.
Noored läksid ööseks hotelli magama, me jäime venna juurde. Teise päeva päike paistis säravana. Ema külastamine hooldekodus oli varem kokku lepitud. Memm toodi voodiga puhkeruumi.

Söötsime teda koduaia küpsete maasikatega. Ta tänas, et olid väga maitsvad. Kurb on muidugi näha vanainimest, kes ei suuda ise süüa ega liikuda. Mõistus on vahel selgem, siis jälle segasem. Rohtudega on hoitud stabiilsena.
Meie veetsime päeva Kuressaares, enesetunne polnud see ega teine. Noored käisid Mändjala rannas ujumas.  Õhtuks sõitsime maale Seenevana venna juurde. Laud oli jällegi maitsvate palakestega kaetud. Tehti sauna ja sai basseinis ujumas käia.

Pensionärid ja õpetajad saavad suvel puhata, aga teised peavad tööl käima. Jagasime uudised laiali ja läksime varakult magama. Seekord magasime aidas lux-numbris, konditsioneeriga toas. Natuke undas ja urises, aga jahutas õhku.

Konditsioneeriga aidatuba

Hommikul oli pererahvas tööle läinud ja noorperemees tegi meile suussulavaid juustusaiu hommikusöögiks. Peabki harjutama iseseisva eluga, sügisel kooliminek.

Elektritõuks, millega maal hea ringi sõita

Päev oli nii palav, et isegi koer ei mõelnud söögi peale

Kolmapäeva hommikul võtsid noored meid maalt auto peale ja sõit kodu poole võis alata. Kanavalvurile ja endalegi ostsime Liiva poest sooja Muhu seemneleiba. Kui õhtuks koju jõudsime olime küpsenud ja üsna väetid. Vanemas eas on temperatuuri taluvuse piirid üsna kitsaks jäänud. Noorpere tegi meil väikese peatuse ja sõitis Tartu poole edasi.

Saaremaa sõiduga kogunes natuke alla 1000 km, sama palju on siit Moskvasse

Kodulinnud olid hästi valvatud, siilid söödetud ja rohi kastetud.
Seitsmevennapäevast on nädal möödas, täna jälle selline ilm, kus temperatuuri näit üle eetri keemistemperatuuri. Elame majas tööka konditsioneeri abil.